Sarrera honetan, Arreta goiztiarrari dagokion definizioa, helburuak eta zerbitzuak aipatuko ditut argi izan dezagun zeintzuk diren.
Zailtasunak dituzten haurrei ematen zaien laguntza da arreta goiztiarra. Hauek, haurren heldutasuna, garapen pertsonala eta integrazio soziala lortzea dute helburu. Zailtasunak dituzten ume guztiak tratamendu bat jasotzeko eskubidea dute, baina arazo ekonomikoak dituztenez, eta lurralde guztietan zentru bat ez dagoenez, ezin dira hauetara iritsi.
HELBURUAK:
Arreta
goiztiarraren helburuak, orientazio eta diziplina adituek
planifikatuta, 0-6 bitarteko umeei, haien familiei eta ingurukoei
zuzenduta dago. Funtzio ezberdinetan eragiten du, esate baterako:
gorputzaren posturak, mugitzeko autonomia, komunikazioa, ahozko
hizkuntza eta giza elkar ekintza.
Arreta goiztiarrean haurraren alderdi intrapertsonalak (genetikoak, psiko-sozialak eta hezkuntzarekin lotutakoak) eta interpertsonalak (bere inguruarekin erlazionatuta daudenak – familia, eskola, lagunak, kultura…)orokorrean kontutan izan behar dira.
ZERBITZUAK:
Eskola leku garrantzitsu bilakatzen da umeen integrazio eta sozializazio prozesuan. Oso garrantzitsua da haur hezkuntza garaia haur batentzat, izan ere bertan umearen garapen fisiko eta psikologikoa ematen da. Haur hezkuntza etapa ,0-6 urte bitarteko haurrentzat da eta haur hauei atentzio zerbitzua ematen zaie, modu desberdinetara.
Argi dago, gaur egun emakumea lan mundura sartzeak ekarri duela umeek arreta horren beharra izatea. Beraz, haurtzaindegiak sortu dira (0-3 urteko haurrentzat). Horrek, haur aldi berean haur hezkuntzaren garapena ekarri du (3-6 urteko haurrentzat).
Aurretik aipatutako bi ziklo horietan, hezkuntza ematen da: beraien gorputza ezagutzeko; besteekin erlazioa izateko, azaltzeko eta komunikatzeko modu ezberdinak … irakasten dira.
1.- LEHEN MAILAKO PREBENTZIOA:
Haur
hezkuntzak parte hartzen du haurraren garapen afektibo, fisiko, sozial
eta moralean. Hauek haurraren atzerapena saihesten arduratzen dira eta
ingurunea ulertzen laguntzen dute.
2.- BIGARREN MAILAKO PREBENTZIOA:
Irakasleak hezkuntza prozesuan aurkitutako
arazoak kontuan izan beharko ditu, haurren beharrei ebaluazio bat egingo
dielarik. Ebaluazio hau burutzeko umeen ingurunea aztertu beharko du,
familia, eskola … Hauen lana, haurren garapena erraztea eta koordinatzea
izango da, haur hezkuntza berezien beharrak haur hezkuntzan sartuz.
3.- HIRUGARREN MAILAKO PREBENTZIOA:
Ezintasuna
edo zailtasunak dituzten haurren eskolarizazioa normala izan behar da.
Horrelako umeek lehentasuna izango dute zentro normaletan eta
horretarako curriculuma haur hauen beharrei egokituta egon beharko da.
Irakasleak eginiko planifikazioak haurrak bertara egokitzeko modukoak
izan behar dira. Beste alde batetik badaude haur batzuk zentro
espezializatuetara joaten direnak. Baina hau kasu berezietan gertatzen
da eta gainera psikopedagogiako ekipoek bertara bidali behar diote
haurrari. Baita ere, arazoak agertzen dira arreta goiztiarra egon ez
denean, adin handiagorekin, eskolak gehiago eskatzen baitu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario